Dag 8 – Camping with a view

29 juni 2014 - kolmarden, Zweden

Ook vandaag is het helaas ’s morgens geen fantastisch weer, maar ach we trekken gewoon lekker een vest aan en dan komt het allemaal wel goed! We zijn nu een week van huis en nu al haal ik campings door elkaar en herinner ik sommige niet meer zo goed. En tja toch ook beetje het gevoel alsof de vakantie net pas is begonnen door alle eerdere camper problemen, die nu gelukkig zijn opgelost.

Vandaag gaan we richting Stockholm rijden, helemaal erheen rijden vinden we nog wat te ver dus we hebben een camping uitgezocht die zo’n 3 uur rijden is. Als we de snelweg oprijden net voorbij Kalmar vertelt onze Anna dat we 197 km rechtdoor moeten rijden, jeetje wat een end! En dit is ook al zo’n typische Zweedse snelweg, hele stukken waar je 110 mag rijden (niet dat we dat doen) maar ook veel stukken waar je 90 of 70 mag. Mijn vader doopt het op een gegeven moment om tot de Zweedse Zeeweg, dan krijg je een idee hoe de weg eruit ziet. Wanneer we langs Orkarhamn rijden besluiten we om daar eventjes te stoppen en een wandelingetje te maken, helaas houden ze in dit stadje van een échte zondag en is er dus helemaal NIKS te beleven… We lopen even door het stadje en langs het haventje en lopen daarna weer naar de camper.

We vervolgens onze weg weer verder richting Nörrkoping en plots onderweg meldt Anna ons dat er dieren op de weg lopen over een aantal kilometer. We zien eerst nog helemaal niks, maar op gegeven moment zien we toch een hertje langs de vangrail gedrukt staan niet wetende waar ze heen moet… Zo onderweg zien we nog een aantal herten langs het bos dartelen en zien we helaas ook nog een dood hertje. Wij hebben dus ook al wild gespot deze vakantie.

Na Norrköping vervolgen we onze weg naar de camping, we hebben er eentje langs een water uitgezocht in Kolmarden. De camping is niet al te groot, maar je kan er weer gratis douchen en het uitzicht wat je hebt is mooi. De camping ligt aan het haventje van het dorpje en er is een klein strandje gemaakt. Vanaf het strandje heb je een mooi uitzicht over het water en de kleine eilandjes die in het water liggen. ’s Avonds eten wij een warme pastasalade en zitten we al snel weer binnen. Het waait en het is fris buiten, zoals helaas elke dag vanaf een uur of 17. Het koelt dan opeens snel af en buiten zitten is dan niet meer aan te raden. Behalve dan als je een echte bikkel bent en een dikke trui et daarover je jas aandoet, maar dat gaat ons toch wat te ver!

Morgen moeten we nog 1,5 uur rijden ongeveer naar een camping bij Stockholm en zullen we een aantal dagen daar blijven staan zodat we de stad kunnen bezoeken!

1. Menno:
    30 juni 2014
    Maak dan ff een kampvuur als je het koud hebt!