De laatste volle dag in Denemarken

21 juni 2023 - Gravenstein, Denemarken

Gisteren had ik het wel over de enorme plek die we op de camping hadden gekregen, maar ik had het niet over de schaapjes en geitjes waar we op uit keken. Dat was ook nog een leuk bijkomend voordeel van staan op deze plek. En aangezien we zelf 2 weken terug onder de brug door gingen met Stena Line hebben we gisteravond goed het water in de gaten gehouden of we de boot zouden zien, rond 22.45 uur was het zover! Daar was de Stena Lina boot, hij kwam heel rustig aanvaren om onder de brug door te gaan. Veel konden we er niet van zien, want wat is het enorm donker opeens 's avonds! Altijd weer even wennen na het lange licht rondom Stockholm...

Vanmorgen waren we al redelijk vroeg klaar met slapen, want wat was het warm vannacht! We zijn dan ook al op tijd klaar voor de dag en rondom het welbekende tijdstip rijden we de camping af naar Faaborg. Voor de laatste paar dagen naar huis hebben we niet veel plekken meer op het lijstje staan waar we heen willen, maar Faaborg komen we praktisch langs.

Onderweg doen we uiteraard nog even een koffiestop en als we in Faaborg aankomen zien we dat ze in de buurt van de havens speciale parkeerplaatsen voor campers hebben, TOP! Als de camper staat gaan we een rondje door het kleine centrum doen, het is hier vele malen rustiger dan in bijvoorbeeld Roskilde. Maar het centrum is klein maar fijn, als je er toevallig langskomt is het een prima plek om even een kijkje te nemen.

Als we weer terug zijn bij de camper is het 12.30 uur en besluiten we om door te rijden naar Bojden waar we de pont naar Fynshav willen nemen, we hebben alleen geen flauw idee hoe laat die gaat. Als we eenmaal daar aankomen zien we de boot al liggen, hij is net aangekomen en de eerste auto's rijden er net vanaf. Nadat we hebben betaald kunnen we al vlot de boot op en gaat deze om 13.00 uur al varen. We dachten dat we er zo zouden zijn, maar het blijkt zo'n 50 minuten varen te zijn. We nemen even een kijkje bovenop het dek, maar het waait stevig waardoor we al snel een plek binnen opzoeken. Als we aan de overkant zijn is het dan ook meteen tijd voor een late lunch, trek hebben we inmiddels wel!

Na de lunch is het nog maar een half uurtje rijden naar Laerkelunden camping wat in de buurt van Gravenstein ligt. De camping ligt aan het water en we krijgen van de eigenaar plek A9 toegewezen die bijna zo goed als aan het water ligt. Het zijn speciale camperplekken, wat inhoudt dat er een stukje geasfalteerd is zodat je daar je camper op kan zetten en daarvoor is er een gedeelte gras met bij elke plek een picknicktafel. Doordat wij zo dicht aan het water zitten hebben we ook achter de camper nog volop zitplek om uit te kijken over het water, geen verkeerde plek!

We genieten vandaag wederom van het zonnetje wat schijnt. Het waait wel stevig aan het water, maar daardoor voelt het ook nét iets koeler aan wat wel fijn is. Vandaag was onze laatste volle dag in Denemarken, morgen hopen we met het pontje bij Gluckstadt over te gaan en zullen we in Duitsland slapen. Met de dag komen we nu écht iets dichter bij huis...

p.s. foto's komen later, iets met WiFi die trager is dan ooit :-(