Op naar Duitsland!

5 juni 2023 - Bremerhaven, Duitsland

Na een weekend vol met werken en het vieren van de tweede verjaardag van Pepijn ben ik vanmorgen al vroeg wakker. Net als vorig jaar is dat vrij handig als je nog wat dingen moet doen in huis én je de laatste spullen nog moet inpakken. Dit vroege wakker worden zorgt er dan ook voor dat ik om 9.00 uur er al helemaal klaar voor ben, dus wanneer de camper wordt voorgereden rond half 10 zijn binnen de kortste keren mijn spullen naar de camper gebracht.

Na een snelle kop koffie/chocomelk rijden we rond half 11 in de richting van pontje Buitenhuizen. Rondom Amsterdam is het vanmorgen erg druk in verband met de treinstoring die al sinds gistermiddag duurt. Wanneer we bij de pont aankomen laten ze nét de auto's en vrachtwagens erop, ook wij kunnen meteen aan boord en we varen gelijk weg.

De A8 en de A7 rijden dit keer lekker door waardoor we eigenlijk zo bij de Afsluitdijk zijn. Vorig jaar was het hier file rijden en regende het enorm, dit keer hoeven we alleen iets te vertragen bij de wegwerkzaamheden en trekt de lucht juist steeds meer open. Waar we vanmorgen met wat grijze bewolking weggingen resulteert uiteindelijk in een strakblauwe lucht. Door dit snelle doorrijden lunchen we dit keer niet op de Afsluitdijk, maar doen we een snelle lunch net voor Leeuwarden waarna we onze weg vervolgen.
Dit jaar hebben we ook zomaar eens mazzel bij Groningen, want zoals iedereen waarschijnlijk inmiddels wel weet zijn ze daar ook al jaren met de weg bezig wat normaal leidt tot drukte en file. Maar op deze maandagmiddag is het niet heel druk en kunnen we overal doorrijden, wat uiteindelijk resulteert  in het binnenrijden van Duitsland rond de klok van 14.00 uur.

Voor vandaag hadden we 2 campings op het oog, eentje in de buurt van Drochtersen en de andere in de buurt van Bremerhaven. We besluiten uiteindelijk voor de laatste te gaan zodat we ook nog van het zonnetje op de camping kunnen genieten. Onderweg tanken we nog even en we komen uiteindelijk rond half 5 op de camping aan.

We melden ons bij de receptiedame, betalen onze plek (let op: alleen contant en aan de prijs) en rijden naar het aangewezen plekje. Als we verder de camping op rijden en uiteindelijk het sanitairgebouw zien herinneren we ons opeens dat we hier al eens zijn geweest, wanneer? Dat weten we niet, maar we zijn er geweest!

We genieten nog van de laatste zonnestralen en stellen ook alvast de navigatie in voor morgen. We zullen morgen via het pontje Wischhafen - Glückstadt naar Kiel rijden, om daar de boot op te gaan die ons naar Göteborg zal brengen. Volgens de boekingspapieren beginnen ze rond 17.00 uur met boarden, we hebben meer dan voldoende tijd dus om die kant op te gaan. Maar we houden niet van haasten, dus we zullen er vast ruim op tijd zijn. De boot vertrekt uiteindelijk om 18.45 uur en zal om 9.00 uur de volgende dag aanmeren in Göteborg. Met deze boot zijn we in het verleden nog niet geweest, we zijn benieuwd wat onze ervaring dit keer zal zijn...