Hallo Nederland! Bijna thuis…

24 juni 2022 - Midwolda, Nederland

Vanmorgen zijn we al vroeg wakker door de warmte, de zon schijnt al vroeg op het dak van de camper. We zitten dan ook zomaar al redelijk vroeg aan het ontbijt, buiten in de zon dit keer. Dit alles bij elkaar opgeteld maakt dat we dit keer voor half 10 al in de camper zitten, namelijk al om kwart over 9. We zien onderweg dat het al zo’n 26 graden is, lekker warm…

Eerst zetten we koers in de richting van Glückstadt, om daar de pont te pakken naar Wischhafen. De optie “snelwegen vermijden” hebben we weer uitgezet, alsnog is het vandaag toch nog een uur of 4 totaal wat we moeten rijden om in Midwolda te komen.

Om bij de pont te komen moeten we eerst nog 3 kwartier rijden, het rijdt over de snelweg lekker door. Of nou ja, de Duitsers die rijden wel lekker door. Wij rijden gewoon zo’n 85 km/h gemiddeld en dat vinden we met de camper hard zat. Wanneer we de snelweg afrijden om bij de Elbefähre te komen denk ik elke keer dat we daar al bijna zijn, maar het is altijd nog best een eind de snelweg af. Uiteindelijk sluiten we ons rond kwart over 10 aan in de rij wachtenden, we zien dat er een pont al net weg is maar de volgende is alweer bijna aangemeerd. De koffie moet dus nog maar even wachten, want waarschijnlijk kunnen we met deze boot al mee.

Dit blijkt ook te kloppen en al snel staan we op de boot en voor we het weten varen we al op de Elbe richting Wischhafen. We blijven deze boot een TOP uitkomst vinden, we vermijden de drukte en de eeuwige wegwerkzaamheden bij Hamburg én kunnen even relaxen. Gisteren hadden we al even opgezocht wat de boot zou kosten, want tja we moesten even bekijken of we genoeg euro’s in de portemonnees hadden. De laatste keer dat we met deze boot gingen konden we nooit met pin betalen, maar ook hier blijkt de technologie van een pinapparaat eindelijk aangekomen! Een volgende keer hoeven we hiervoor dus niet meer aan losgeld te denken. En wat een leuke bijkomstigheid was dat we nog werden gerekend als camper tot 6 meter, scheelde toch weer zo’n 5 euro. PRIMA!

Als we aan de overkant zijn doen we eerst een kop koffie voordat we onze route verder vervolgen. We zorgen er wel voor dat we weer verder rijden voordat de nieuwe boot heeft aangelegd, scheelt namelijk een hoop gedoe met invoegen tussen alle drukte door.

Rond lunchtijd zetten we de camper ergens op een parkeerplaats, doen we een broodje waarna we nog net iets langer dan 2 uur moeten rijden om op de camping te komen. Helaas begint het niet al te lang daarna af en toe wat te regenen, het ene moment harder dan het andere. Het water spat lekker alle kanten op en nu vinden we zo’n 80-85 km/h zeker hard zat. Ook komen we nog langs wegwerkzaamheden waar we opeens met z’n allen op 1 rijbaan moeten, dit houdt ons dus nog iets verder op om verder te kunnen rijden. En daarnaast regent het ook nog steeds…

Rond 15.00 uur stoppen we nog eventjes op een wel bekende parkeerplaats langs de snelweg, eventjes de benen strekken voordat we de laatste 3 kwartier afleggen. Na wat gedronken te hebben rijden we weer verder waarna we een half uur later dan eindelijk weer Nederland inrijden. Het is toch altijd nog best een stuk door Duitsland rijden vanaf Denemarken, daar vergis je je toch elke keer weer in.

Maar nu we eenmaal in Nederland zijn duurt het niet lang meer voordat we bij de camping zijn. Als we de A7 afrijden zijn we binnen no-time op camping “De Bouwte”, we hebben het gevoel dat we hier al eens hebben gestaan maar zeker weten doen we het niet.

We mogen kiezen tussen een plek op de camping of op de camper boulevard, we kiezen voor het eerste want de camper boulevard vinden wij er niet heel gezellig uit zien. Zo rond 16.00 uur staan we dan helemaal geïnstalleerd op onze plek. We bestellen nog snel wat broodjes bij de receptie voor morgenochtend en maken een reservering om ’s avonds in het restaurantje bij de camping te gaan eten.

Wanneer ik dit verhaal schrijf komen we daar net vandaan, het eten was echt meer dan prima. Voor een restaurant bij een camping zat het ook nog eens redelijk vol! Vanavond rest ons dan niet heel veel meer dan uitrusten voor morgen, dan rijden we de laatste kilometers naar huis. De route zal ons weer over de Afsluitdijk brengen en uiteraard nog met het pontje bij Buitenhuizen, maar daarna zijn we na bijna 3 weken vakantie weer lekker thuis!

1. Menno:
    24 juni 2022
    Mooie reis geweest. Was leuk om weer te volgen door voor ons nieuwe delen van Noorwegen en Zweden. Moeten we toch ook maar weer eens heen.
    Goede reis morgen, tot zondag.