Het aftellen is begonnen!

6 oktober 2023 - Spaarndam, Nederland

Wanneer ik dit schrijf zit ik te midden van allerlei spullen die ik mee wil nemen naar Australië, alleen wil het feit dat ik niet heel erg goed ben ik licht reizen. Dus er moeten keuzes gemaakt worden, want zeg nou zelf het slaat nergens op om voor 4 weken sokken en ondergoed mee te nemen. Of 10 shirtjes en 8 broeken, net alsof ze daar geen wasmachines hebben.

Ik moet bekennen dat de stapel inmiddels al flink geslonken is en alles past zowaar in mijn backpack, uiteraard ga ik er gewoon nog een paar keer doorheen. Want zoals een lief vriendinnetje zei: “Als je vindt dat je te weinig mee hebt, dan haal je er nog wat extra uit. En zelfs dan heb je nog teveel mee.” Daarnaast ben ik de laatste to-do’s in huis aan het afwerken en als je me een beetje kent weet je dat ik daar een mooi lijstje voor heb.

En zo verdwijnen langzamerhand de laatste uren tot ik naar Schiphol af zal reizen om in het vliegtuig naar Singapore te stappen, waar ik een korte overstap zal hebben om door te vliegen naar Sydney. Al jaren staat Australië voor mij hoog op mijn bucketlist en toen ik een half jaar geleden boekte begon het aftellen naar een van mijn droomreis. En nog kan ik het soms niet geloven, zondagavond ben ik aan de andere kant van de wereld en start de reis waar ik al maandenlang enorm naar uitkijk.

Natuurlijk is het de laatste weken/dagen steeds echter geworden, want ik ben me meer gaan inlezen in de plekken waar de reis me zal gaan brengen. En afgelopen maandag kreeg ik een flink pakket waar de gehele reis staat uitgeschreven met alle mogelijke excursies, hierdoor krijg je toch een steeds duidelijker beeld van alles wat je kan gaan doen. Erg tof! Zo is er een mogelijkheid om verschillende hikes te doen, een avondwandeling op zoek naar dwergpinguïns, varen rondom Tasmanië en natuurlijk snorkelen bij het Great Barrier Reef!

De komende weken zal ik, wanneer het internet het toelaat, jullie bijpraten over mijn Australië avonturen en hoop ik foto’s te kunnen delen van koala’s, kangoeroe’s en pinguïns. En wie weet wat er nog meer voor moois op mijn pad komt, reis je met me mee?

1. Menno:
    6 oktober 2023
    10 - 9 - 8 - 7 -6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 GO!
  2. Karin:
    6 oktober 2023
    Super leuk Marloes! Veel plezier èn geniet!
  3. Arie:
    6 oktober 2023
    Ik ga je volgen hoor! Heel veel plezier,maar dat gaat goedkomen in Aussie!!!
  4. Kitte-en-Ma:
    6 oktober 2023
    We wensen je een prachtige reis! Zal wel even wennen zijn zonder die camper en zijn bemanning!
    Heel graag tot de eerste woorden en beelden vanuit Down-under, Kitte-en-Ma.